Bananglass....

Nu tror ni väl jag redan trillat dit på sockersuget... men icke! :P Såg på en blogg häromdagen ett "recpet" på bananglass. Det hela gick ut på att frysa in banan och sen mixa det med vit choklad. Men eftersom jag inte ska äta godis så testade jag en annan variant. Det lät så bra i beskrivningen att bananen skulle skäras i skivor och ligga i frysen ca 1 timme och sen skulle man mixa den. Testade igår och det blev mest en rinning sörja då bananen inte var helt fryst utan mer kall. Idag gjorde jag ett nytt försök och bananen var FRYST!! Mixern rådde inte på bananchoket som det frysit ihop till, så jag fick riva bananen med rivjärnet... :P Sen mixade jag bananen med pyttelite mjölk. Det blev jättekrämigt och göttigt, riktig glasskänsla!! :D Sen känns det än bättre eftersom det blev ett perfekt mellanmål!!! Woohooo!!!

Bananglass
1 st banan (skivad och fryst)
2 msk mjölk (kanske var lite mindre är osäker)
Mixa ihop och njut! 
Till lunch blev det egengjorda hamburgerebiffar, sallad, några pommes och ketchup. Skippade brödet och hamburgerdressingen. Var faktiskt kanongott!! Så nu är jag riktigt nöjder och glader - god mat och sen efterrätt!! Sitter nu och njuter med en kopp te!
Snart ska jag baka nyttiga muffins till kvällsfikat hos grannarna. :D
Nyttiga Muffins
3 dl havregryn
1 1/2 dl grahamsmjöl
1 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 dl russin
1 dl hackade torkade aprikoser
3 ägg
1 1/2 dl flytande honung
1 dl rapsolja
2 dl yoghurt
6 msk pumpafrön
Blanda alla torra ingredienserna (samt russin & aprikoser). Vispa upp äggen i en bunke. Tillsätt honung, olja och yoghurt i äggen. Blanda sedan ihop alla ingredienserna. Häll upp i ca 17 muffinsformar. Strö över pumpafrön. Grädda i ca 15 min på 225 grader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0