Dagen som varit och än så länge är den inte slut! :-)

Vaknade 06:05 idag av mig själv - vad har hänt? Brukar ju snooza, lida och vara allmänt seg på morgonen. Kan inte minnas när jag kände mig så här pigg senast - om ens någonsin.... Är iof lite trött på jobbet ibland, men inte mer än vanligt och ändå på något skumt sätt pigg! :D
Så idag blev det ännu en extratimme på jobbet, woohoo flexen ökar och ökar! :D Det bådar gott inför kommande semestertider!!! :P Nu har jag kommit hem och ätit lite rester. Blev en bit ugnspannkaka med keso och avokado. Mums mums! Sen blev det lite rester av gårdagens äppelpaj - känns liiiite skumt att äta efterrätt även om det inte är onyttigt. Hmmmm
Nu ska jag dricka ur min kopp te och mysa lite framför datorn. Sen blir det lite dans. :D

Kommentarer
Postat av: Viveka

Vad duktig du är! Är ju helt klart svårast att bryta den där vanan som du skriver om när du nästan åt snacks, ofta är man ju inte sugen men äter ändå! Konstigt hur man är!

Ser ut som om du äter bra MAT o det låter sunt och gott! Inga konstiga dieter eller pulver utan normal men nyttig mat! Vill varna lite för lightläsken bara nu när du kanske börjar få ner sockersuget, sötningsmedlet i lightläsken lurar kroppen att tro att det kommer kalorier och då får man insulinpåslag. Eftersom lightläsk inte innehåller några kalorier finns det inget för insulinet att bearbeta (insulinet är ju det som lagrar blodsockret i kroppens celler) vilket kommer göra att man blir ÄNNU mer sötsugen eftersom kroppen förberett sig på kalorier som inte kommer! Risken är då att man äter mer/något onyttigt! Bättre egentligen att ta typ lite vanlig läsk. Fast är inte att rekommendera när man försöker bli av med sötsuget... Läste någonstans att sötsuget kunde jämföras med knarkberoende så det är inte lätt att bli av med! Kämpa på!kramar!

2011-11-10 @ 08:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0