Jaha, då kör vi! :)

21 dagar
Det är vad det ska ta att bryta en vana (har ja hört :P). Så det är vad jag ska försöka mig på. I mitt fall handlar det om GODISET, är så himla sötsugen mest hela tiden. Senaste veckan eller kanske det var två veckor (hrm) har jag ätit godis säkert varje dag (om vi räknar tårta, fikabröd, godis, glass osv inom denna kategori). Hade börjat lite sakta innan och gick ner en två kilo, men nu är 0.7 kg tillbaka.... Blää för det, även om det är välförtjänt.

Det ska tydligen vara bra att göra en SWOT-analys så jag testar... :D

  • S=Styrkor (Strenght)
  • W=Svagheter (Weaknesses)
  • O=Möjligheter (Opportunities)
  • T=Hot (Threats)

Styrkor

  • Kan vara ganska envis ibland
  • Jag har träningsformer som jag gillar; dans, innebandy & bowling
  • Eftersom jag tycker om min träning - blir den av!!!

Svagheter

  • "Sockerberoende", vill ha - "måste ha"
  • Att handla när jag är hungrig, det slinker lätt med onyttigheter
  • Motivationen är inte alltid på topp, jag måste boosta upp den

Möjligheter

  • Efter att ha haft en lovvecka från träningen så kommer den igång igen nästa vecka
  • Kan nästan alltid få sällis att promenixa
  • Inget speciellt inplanerat de kommande veckorna

Hot

  • Godiset som finns ÖVERALLT, har jag inte själv så kan någon "vänlig själ" bjuda eller själv vilja äta....
  • Att motivationen tryter
  • Födelsedag och fikainbjudningar - att mitt tänk blir det är ju "bara" idag det gäller jag "passar på".....
  • Att jag återigen kommer in i ett dåligt ät-beteende och inte inser att det är bara att klippa det rätt av - i morgon ÄR faktiskt en ny dag och även om jag ätit dåligt idag måste jag inte fortsätta med det RESTEN av dagen!!!
Har ni några tips, tricks eller vill komma med ett hejarrop så wooohooo - kör på!!!

Pussssss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0