Söndag



Idag bjussar jag på en bild på min finast kisse som passar på att gosa lite med ljusen.:)

Helgen har gått i raketfart vill jag lova. I fredags var det julfest med jobbet. Var inte alls peppad så jag var hemma och åkte direkt till stället vi skulle äta på (erbjöds lite mingel på jobbet innan). Vi var på Harrys och käkade julbord. När vi kom dit bjöds det på saftglögg och pepparkakor, tog lite glögg men det smakade verkligen inge vidare... :( Smakade utspädd glögg eller något annat blask! :( 

Sen var det dax för julbordet, eftersom vi var så många så fick vi gå i omgångar så det blev att sitta och tjöööta lite vid bordet först. När vi väl gick mot buffén så var det minsann låååång kö i alla fall. :P Tror det var för att alla skulle stå och dreggla över dessertbordet på vägen mot buffén. Hur som helst, det fanns verkligen hur mycket göttit som helst på den kalla delen av julbordet. MUMS!!! Den varma maten var oxå helt okey, men då var jag redan mätt och sen så är jag mest förtjust i den kalla delen. Tog sen och gled iväg mot desserten (japp, ni läst rätt) och tog lite handgjord choklad, ris ala malta (hur sjutton stavar man... :P), minikladdkaka, mini chokladmousse (när jag skriver mini så var de extremt små), lite kex och ost. Högg glatt in på en bit av den handgjorda chokladen som jag hört lovord av mina bordsgrannar om och... det smakade skit (ja, inte bokstavligt då ;)). Men det smakade enligt mig BARA smör. Hua! Tog en liten hoppfull bit av kladdkakan - nä, smaka Urk! Tog lite chokladmousse - ja det var väl okey (men okey är inte värt kalorier), ris ala maltan då.... näää, blää! Osten den var dock god! :D

Så jag gissar att det var mig det var "fel på" för alla andra smackade och mumsade i sig. Antar att mina smaklökar ändrat om sig lite under de senaste tre veckorna. :D Blev faktiskt riktigt glad, jisses det har väl aldrig hänt förut att jag lämnat hela desserten. Har nog oftast tänkt att det är bättre än inget... Jisses, hur resonerar man ibland egentligen.... Hrm, får ju skämmas. 

Sen satt vi och snackade och tog en öl och tiden rann iväg. När alla började gå ner mot dansgolven så åkte vi hem. Fick skjuts av en kompis så det var riktigt skönt! :D Sen var det än skönare att bara gå därifrån när man såg att endel redan fått allt för mycket i sig och det fanns stora risker att jag/vi skulle få ta hand om dem om vi stannade... :O

Väl hemma så var Erik här (han kom innan jag åkte), så vi kikade på film och möööös! :) Igår hade vi sooooovmorgon, var så skönt! Erik slog till på än längre sovmorgon än mig, så jag tog en promenad. Det var verkligen helt fantastiskt väder ute. Tog en promenad upp på stan och gick in på Färg & Forms outlet. Blev en väska som jag tänkte ha som strandväska när jag åker till Fuerteventura i december, 2 kylskåpsmagneter och 6 bordsunderlägg. Blev supernöjd! :D Väskan är jättesöt med iggelkottar på, om jag kommer ihåg ska jag ta en bild och visa den för er någon dag! ;)

Idag har det varit bowlingmatch. Det var tjejern i laget som spelade - girlpower sa vi!! ;) Mer rätt än så kunde vi inte ha för vi vann matchen! Wooohoo, reservlagets första vinst tror jag t.o.m. det var! För min del så fick jag min första poäng eftersom jag vann en match, så jag är asnöjd! :D Spelade även min bästa serie under en match - 151 så det var oxå kul! Tyvärr vann jag inte på den matchen för min motståndare fick 155 p... Jaja, ibland är marginalerna på fel sida! 

Efter matchen så spelade Erik och jag bowling i en timme - big misstake. Det var faktiskt skitjobbigt, var nog för trött efter matchen. Efter det har det inte hänt så mkt mer, vi har handlat och fixat käk. Nu sitter jag framför datorn med kissen i mitt knä. Erik sover (hoppas jag) för han ska jobba natt. 

Ha en fin förstaadvents kväll! :D
Ändra redigerare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0