Svårare och svårare....



Ja, det är vad det blir - svårare och svårare. Trodde väl att det skulle vara lite tvärtom, men inte. Det är godissuget vi talar om nu. Igår sket jag nästan i det hela och fikade tillsammans med mina arbetskamrater. Kändes som att varför ska jag avstå nu? Det är ju bara jag själv som hittat på de här "dumheterna"... :/ Idag kom tankarna igen. På fredagar brukar vi alltid ha fredagsfika - vilket innebär att vi äter frukost tillsammans. Två personer fixar fikat och bjuder då på färsk bröd (från någon bageri) och pålägg. De sista gångerna har det ofta bjudits på fikabröd också. Detta var dock inget större problem denna dag, det bjöds på fikabröd men jag åt bara mackor. Sen hände det.... Det bjöds på tårta till eftermiddagsfikat - TVÅ SORTER!!!! Snyft, buuuhuuuhuu osv. Jag är en sucker för tårtor med marsipan. Då vill jag lova att det var millimeter ifrån att jag tog en bit och skippade allt vad 21 dagar innebär. Men nähe, jag gnagde på ett äpple och de andra mumsade glatt på två tårtbitar var.... :s

Är lite skumt egentligen hur man fungerar. Jag skulle inte komma på idén att gå och köpa mig en tårtbit eller en tårta men när det bjuds.... då blir det nästan övermäktigt att stå över. Det gäller iof nästan allt götte som det bjuds på - jag vill äta bullar (trots de är torra), jag vill smaka choklad trots jag är mätt osv. Kan faktiskt egentligen inte förstå mig på mig sjläv men det verkar vara så jag fungerar. 

Blir dock liiiite orolig att jag kommer kasta i mig sötsake efter mina 21 dagar eftersom det nu efter 14 dagar känns svårare än det gjort innan... Men det är väl bara att avvakta och hoppas suget ger med sig den sista veckan! :)

I morgon kommer mamsen, papsen, bror och hans sambo på fika (nyttigt för min del såklart). Sen på kvällen ska jag bjuda några vänner på middag. Ska bli roligt att träffa dem! :love:

Hoppas ni får en fin helg! Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0