Tjugoett

Villl börja dagens inlägg med ett TACK till Robine på http://varstafeta.shapemeup.se/ som dragit igång denna finfina 21:a tillsammans med http://knyshalsa.com/.
Robine har gjort den fina grafiska designen till 21:an och är så gullig att hon delar med sig av den till alla som vill (och jag vill :P). Tackochbock!
Dagens citat i 21:an är "Det man äter i smyg bär man på sig offentligt". Vilket är helt sant. Har själv smugit med godis någon gång - jisses vad tänkte jag, klart som sjutton folk märker att man gör något fel utan att jag smyger med det eftersom jag går upp i vikt.... hrm
Vad innebär min 21:a då?
Jag vill dra ner på mitt godisintag - rejält! Som godis räknas allt götte, kakor, tårtor, chips, godis osv. Det har helt klart blivit allt för mycket sådnant på sista tiden! :(
Jag kommer dock inte ha någon noll-tolerans mot alkohol, viss mat osv Däremot är det endast vin som gäller om jag vill ha någon alkohol, inga sockriga cider, inga öl OCH inga mängder ett glas eller så. När det gäller maten så har jag inga krav just nu, känns som att det får bli en förändring i taget. Ska dock försöka tänka lite på vad jag äter.

Gårdagen
Ja igår påbörjades min 21:a och vad passade bättre än att börja med lite motion...!? Så jag ringde Ilina och fick med henne på en promenad som blev lååång, ca 1,5 timme var vi ute och hurtade fram. :D Välbehövligt och trevligt!!! :D När jag kom hem tog jag en snabb dusch och sen satte nästa projekt igång - brödbak! Kände mig kreativ och körde igång med tre olika sorters bröd (typiskt mig att överdriva....). Tyckte det var skönt och avslappnande att stå och baka, undrar varför det inte sker oftare!? Mitt i projektet så insåg jag att det kanske var liiiiite för mycket att göra tre olika sorters bröd.... Det blev faktiskt lite jobbigt, men har man börjat så är det bara att slutföra. :P I slutskedet hann jag med att dra en sväng med snabeldraken, damma lite, våttorka golven och göra rent på toaletten. Sen var det dax med bakningen igen och disken (varvade iof denna, eftersom jag behövde alla bunkar flera gånger om... hehe).
Sen kom helt plötsligt pojkvännen in genom dörren och nope ingen mat var klart. :o Hade väl tänkt ha den färdig när han kom hem, men han kom faktiskt för tidigt!! ;) Som tur är var det ganska snabbt ordnat, gjorde egna hamburgare m pommes. För min del blev det lite mindre pommes och lite mindre bröd. Gött var det!
Sen blev det en slapparkväll framför tv:n/datorn med ett glas rött och lite sockerfri läsk (inte bra jag veeeet, men gött). Sen smakade jag mitt egenbakade bröd och det var tooo die for (iaf det jag smakade asg). Jo, jag hann över till bror och lämnade en provpåse med lite bröd, vilket även grannarna fick. :D
Pussar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0