Träning & kost

Vad jag tydligen har "svårt" för att sköta mig periodvis (ofta). Det borde väl gå på automatik att jag vill ha mat som är bra för mig och min kropp samt att jag vill träna för att det är bra för mig! Men, nope! :( Det går helt klart i periodr, är en riktig "allt eller inget" personlighet. Antingen skiter jag i allt. Tränar inte och vräker i mig skit. Eller så vill jag träna varje dag och äta bra. Tyvärr brukar de senare perioderna inte hålla i sig så länge... :o 

Tror att jag oftast blir så himla laddad att jag går ut för hårt. Sen så tröttnar jag, "skadar mig" eller blir sjuk. Allt känns då förlorat och jag tappar sugen. Känner du igen dig? :P

Nu har försökt att dra igång lite lagom de sista veckorna, men det är lite samma nu - antingen vill jag inte alls träna (men försöker tvinga mig) eller så vill jag varje dag (och försöker tvinga mig att låta bli och vila ist). Haha

Även om jag nog som de allra flesta har lite kunskap om kost - ät inte mer än du gör av med, vad som är ok mat osv, så har jag svårt att tillämpa det. Skulle nog behöva att någon skrev en matsedel som var hyfsat lätt att följa så jag inte behövde tänka. I alla fall tills jag kommer in i det och det sägs ju att en ny vana tar ungefär 21 dagar att skapa. Så en månad eller så skulle jag behöva hjälp. Har funderat en hel del fram och tillbaka hur jag ska göra och jag är KLUVEN! 

Alt. 1: jag försöker köra på som jag gjort hittills genom att försöka tänka till vad jag stoppar i munnen. Tränar några gånger i veckan. 

Alt. .2: Jag försöke ändra om framförallt min kost genom att börja räkna kalorier och försöka hitta nya alternativ till vad jag kan äta för att gå ner i vikt och komma i bättre form.. Jag kör på med träningen men försöker öka den lite och hitta rutiner för att hålla igång.

Alt. 3: Fitnessfighten... http://se.worldofshape.se/ Jag kör fitnessfighten i maj. 30 dagar av planerad kost och träning VARJE dag. 

Pendlar mest mellan alternativ 2 och 3. För hur jag än gör så måste jag ta i med hårdhandskarna ett tag för att tappa några kilo. Är dock lite "rädd" för att om jag väljer alternativ 3 som jag är mest laddad för och det inte funkar så blir jag så ledsen. Med att det inte funkar tänker jag mest om jag blir sjuk eller skadad och inte kan träna. Är lite orolig för träningsskador om man ska träna VARJE dag, inga vilodagar inte. Men å andra sidan kan jag väl kanske köra lite olika och bara promenera någon dag för att få återhämtning. 

Får klura på det i helgen när vi ska på kryssning till Riga. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0