Träning

Vår och fint väder (ibland). Ja då är det väl dax att börja träna... :P Hade trott jag skulle bli superaktiv efter Thailandsresan - men icke.... Har iaf tränat lite innebandy, promenixer och liiiite gymträning. Förra veckan när jag gick på löpbandet fick jag dock ett infall och tänkte "testjogga" lite. Fem minuter klarar jag väl... Och japp, det gjorde jag både fem, tio, femton, tjugo och tjugofem minuter! :D 

Tjena lixom - TJUGOFEM jäkla minuter. Jag var f-n chockad... hehe Så sammantaget blev det 25 min rask gång, 25 min jogging och 5 min gång i sakta mak. Eftersvettningarna är ju inte att leka med! ;) 

I torsdags spelade jag innebandy i en timme. Sen blev det bowling i en och en halv timme. Var kuligt. Men jag tror tyvärr inte det är så bra. Känner av mitt knä som jag pajat tidigare när det blir så intensivt och påfrestande för knät under en så lång tid... :(

I söndags snörade jag på mig joggingskorna igen och... Först gick jag ca 7 min, sen joggade jag i fem min. Sen försvann kraften!? Gick iaf i ca 2 min sen körde jag på igen och joggade ca 15 min (resterande av vägen hem). Wohoo - jag är bäst! ;)

Igår bar det av till gymmet i gryningen och där blev det gång i 25 min, sen joggade jag i TRETTIO minuter... Japp, just det - JAG! Vem kunde tro att det gömde sig en joggare i denna kropp!? Inte jag iaf.. :P 

Medans intresset för min nya "hobby" låg på topp begav jag idag mig till löplabbet för att testa skor... Provade ut ett par Nike Zoom Structure och de var grymma! Lika grymt var inte priset - 1500 pix! Jisses, inte hade jag hoppats att jag skulle bli ruinerad på kuppen... :( Hade inte med mig mina iläggssulor och inte heller fått lön så jag avvaktade lite... Men nu när jag sitter här ikväll så funderar jag på om jag inte ska gå och köpa dem i morgon iaf. Kanke kan låååååna från sparkontot... :P

Det som dock var mindre kul med utprovningen av skorna var att jag fick det jag oroat mig för bekräftat - jag måste vara försiktig eftersom jag har problem med ett knä. Ingen överansträngning!! Kunde jogga kanske 2-3 gånger i veckan. Spelar jag innebandy lr liknande räknas det som en gång... Buuuuhuuu! Detta då en överansträngning kan ta ca 2 veckor innan den märks... Så svårt, när man känner att man orkar mer så vill man ju inte sluta efter kort tid! Kan tro att det egentligen är lite mkt med 25-30 min per gång nu i början. Han som hjälpte mig prova ut skorna talade om ca 5 min per gång i början... Däremot sa han att innebandyn är mkt värre för knät och det har ju funkat bra hittills (om vi bortser från att jag fått ont om jag bowlat oxå sen). 

Så nu måste jag försöka hejda mig själv. Har väl aldrig varit sugen på att jogga (är ju förenat med olidlig tristess, blodsmak, håll osv i min värld), men nu helt plötsligt är jag jätte sugen... haha vilken jäkla ironi! :)

Jaja, vi får väl se vad som händer. Bara för att jag pratat om det så tycker jag mig känna av knät nu... Bläääääää!

Ha en fin kväll! Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0