Halvmilen

Igår släpade jag mig iväg till gymmet på första gången på lääänge. :/ Var iaf över en månad sedan sist och jag har inte gjort många krafttag under den tiden - typ inga förutom några promenader... Men igår var jag iaf där! :) Så jag gick på löpbandet i 10 min och tänkte sedan kolla om jag orkade springa något alls. Efter två min var jag redan trött. haha Men jag hade bestämt mig för att orka iaf 15 min, så jag skulle vara igång igen. :) Sagt och gjort. När femton minuter gått så tänkte jag att tjugo orkar jag väl!? Så efter tjugo minuter och 2.5 km fick jag en "gyllene idé", tänk om jag skulle orka 5 km. Det vore ju BRA!! Så jag kämpade, led, trodde jag skulle smälla av och jag joggade EN HALV MIL!!! Wohooo! 

Efter min bragd - ja det var en bragd. Andra gången i mitt liv jag joggar så långt, så hade jag ont i höften. Kändes som en sträckning som kom direkt. :( Men idag när jag vaknade var det mycket bättre, så det går nog att träna mer inom den närmaste tiden! :) 

Hur som helst att jogga en halvmil för mig tar väl som en mil för de duktiga - gick på drygt 39 min. Tror klockan var 39.20 när jag var klar.. Men jag joggade HELA tiden (ca 7.5 - 8.0 på speed), så för mig är det bra och jag är nöjd! :) 

Tänk er själva, det är ju uberlänge att jogga i nästan 40 min... :P

Ja, nog tjatat... ;) Nu ska jag gå och jobba!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0