Det går mot sommar

Är så skönt att det börjar bli varmt och gött ute. Det går verkligen mot sommaren nu! :) Dock är det lite lurigt, svårt att veta hur mkt man ska ta på sig. Det som inte är lika kul är all pollen! :( Vad sjutton lixom, det har ju bara exploderat ute! Har tidigare år inte känt av så mkt, utan bara haft lite kli i ögonen. Nu har det boostat upp sig med kli i ögonen, nysningar och en täppt liten snok. Så idag begav jag mig till los apotekos och köpte finfina grejor (hoppas jag). Det blev "budgetmeduzin" ala receptfritt... :P Provade min första tablett idag och kanske kanke är det liiiite bättre. Men ptja, vi får väl se... :)

Efter jöbbet så drog jag med pigga steg (tja, tjena!) iväg mot gymmet. Där drog jag loss på gångbandet i 22 min. Sen började jag flyga fram i joggande språngsteg... ;) Fick något ryck och slog till med hastighet 8,5. Brukar normalt jogga på 7,5 mesta tiden och ibland varva med någon minut på 8,0. Men idag ökade jag upp och körde 10 min på den högre hastigheten. Sen slog jag av på takten till 8,0 och sen 7,5. Känns gött att det faktiskt finns förbättringsmöjligheter där och att det inte alls känns särskilt otroligt att höja upp hastigheten inom kort! :) Heja mig! ;)

Sen gick jag och handlade lite. Var sugen på att testa vaniljpulver iställte för vaniljsocker. Ska testa i morgon när jag gör min "pannkaka" till frulle (äggvita, kvarg och havregryn samt vaniljpulver). Testade första gången idag och det var ganska gott, fast jag misslyckades och gjorde mer av en äggröra än en pannkaka... :P 

I morgon är det vägdag oxå, ska bli spännande att se vad som hänt på en vecka! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0