Omvärdering

Har börjat omvärdera och fundera lite. Kom på  mig själv häromdagen med att mitt huvud verkar tänkta och tro? att smala människor har det "gratis". På något sätt så tänker jag att smala människor är smala av naturen och utan att kämpa för det. Rent logiskt vet jag att det inte stämmer, inte alltid i alla fall, men hjärnan lever sitt eget liv.

Många av gångerna jag varit och tränat har en annan bekant varit där. Hon är en av dem som min hjärna kopplar ihop med att vara naturligt smal och fin. Men nu när jag börjar tänka efter så tränar hon och håller sig i form OFTA! Så visst hon kanske är smal av naturen, men hon är smal OCH vältränad och får precis som vi andra kämpa för det. Det blev konstigt nog en tankeställare. Har även vänner som är smala och mitt huvud har tänkt lite likadant där, men är det verkligen sant!? När jag tänker efter har jag flera gånger hört en av mina "smala vänner" säga att hon varit ute och joggat, tänkt på kosten etc. Så gratis - nä inte direkt!

Dagens lärdom är därför för min del att vi alla har vårt eget utgångsläge; normalvikt, undervikt, övervikt, som vi får utgå från. Sen får vi alla kämpa om vi vill ha en hälsosam och vältränad kropp. Är DU villig att göra det? :D

Detta fick mig att tänka tillbaka på de gånger jag faktiskt gått ner i vikt och vägt 10-15 kg mindre än nu. Kände jag mig smal? Nä, oftast inte faktiskt. Hjärnan släpper inte taget alla gånger. Men när jag tänker efter så var jag hyfsat nöjd när jag var påklädd, såg normalviktig ut och det dög gött! Men i underkläder, då blev "missnöjet" större. Vikten var ju dock densamma så vad kan det bero på? Min egna teori så här på morgonkvisten är att jag kände mig otränad... En smal men otränad kropp ser ju "slappare" ut, likaväl som en överviktg och otränad kropp gör. Däremot så ser en person, normalviktig eller överviktig, som står i underkläder och är vältränad, bra mkt hälsosammare och snyggare i mina ögon iaf än en normalviktig och otränad person. 

Med detta sagt så inser jag att jag måste tillbringa massa tid i gymet... *host host* Löpning, promenader och benstyrka lär inte åstadkomma det jag nog egentligen tror att jag vill ha för att tillslut bli nöjd... :P 

Ja, det var ett virrvarr av tankar, men klockan är ju bara 07:20 så det är väl inte för konstigt...? ;)

Pussar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0