Vårtrötthet

Man kan ju tro man ska vara pigg som en lärka nu när det är vår och det börjar vara ljust, fint och varmt ute. Men jag är trött och det kliar i ögonen och snoken är täppt. Så idag tror jag det blir en tidig kväll. Jisses vad gött att bara glida ner i sängen och kunna sova ut! :D Dock så brukar jag tänka så här när klockan bara är halv åtta och sen trollas tiden bort och vips så är klockan SENT! :( 

Hann med en runda till gymet idag oxå där jag gick och joggade på löpbandet. Det gick helt ok, men jag kände mig lite trött. Tror dock på att jag fick den finfina idén att testa att jogga lite på hastighet 10.... Det var väl kanske mindre smart. Brände ut mig på cirka en minut. Sen var jag tvungen att sänka till min trevliga 7.5 igen. Tyvärr medförde detta att jag kände att hållet i sidan låg på lur och ville bryta ut och orken infann sig inte riktigt detta pass. Men som vanligt så kör jag i fem-minuters-intervallet. Jag tänker mig bara fem minuter fram i tiden. För fem minuter det borde jag ju klara och sen flyttar jag fram det hela... ;) Idag gick det dock inte att flytta så många gånger!:P Men jag är nöjd, har ju sjutton joggat två dagar i rad. Har väl knappt aldrig hänt i mitt liv. 

En annan nice sak är att jag känner av lite svag träningsvärk efter gårdagens benpass. Insida lår har vaknat till och erkänt att det faktiskt finns några klena muskulaturer där. Så nu blir det att lära dem en läxa genom att träna mera! ;) 

Jo, förutom träningen så har jag återigen börjat tänka på kosten. Men det kanske ni märkt genom något tidigare inlägg. Räknar lite kalorier, men orkar inte föra in allt i min app som jag har i telefonen. Det är en gratisapp så man kan tyvärr inte lägga till några recept. Men den är bra för att få en fingervisning hur mycket kalorier det är i allt jag stoppar i munnen. Vill inte heller ha någon superstrikt diet, utan mer få lite koll helt enkelt. Och om det skulle visa sig att jag inte går ner något så får jag väl omvärdera det hela och kanske räkna varje ynka kalori... :) 

Nu blir de gos med kissen och snart en kopp TE! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0