Äta nyttigt vs dieta

Ska försöka äta lite nyttigare iaf under veckorna och ta godsakerna på helgen. Träna har jag ju även tänkt komma igång med.

Om jag inte äter godis och äter nyttigt och tränar så kommer jag att gå ner i vikt, vilket är behövligt jag och trevligt. Men man ska ej dieta/banta när man ammar eftersom gifter frigörs och bebisen får i sig dem. Står lite olika om vad som är ok att gå ner i veckan men 0.5-1.0 kg har jag läst. Det verkar ju vara samna som i en hälsosam nedgång vid ex. "bantning".

Så min fundering blir: hur gör jag? Känns skumt om jag inte skulle kunna äta nyttigt, skippa godis och träna för att jag kommer gå ner i vikt. :S

Att äta hälsosamt och träna borde väl vara det rätta även om "bieffekten" blir att jag går ner i vikt - eller?

Hmm mkt funderingar blir det. :-)
u

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0